Účastníci posledního závodu seriálu TEAM RALLY mají za sebou první etapu závodu. Pojďme se teď ve stručnosti podívat na průběžné výsledky v jednotlivých třídách.

Na start závodu se ze 75 přihlášených postavilo 66 jezdců. Hned devět z nich však nespatřilo cíl první rychlostní zkoušky. Tyto komplikace se však vyhnuly hlavním kandidátům na stupně vítězů.

RC1

Tak trochu podle očekávání je na čele slovenský pilot Dennis Zeťák. Je oběcně známo, že pokud neudělá jezdeckou chybu, málo kdy má konkurenci. Tentokrát mu přálo i štěstí, když nejprve na divácké speciálce nepohlídal nájezd do první zatáčky a praštil s autem o vnější svodidla. Auto však vydrželo a dovolilo ještě jednu ránu na RZ11, kdy LZ části vozu trefil strom na vnější straně ceste, který ho přetočil do hodin. Auto bylo ale dál pojízdné a ztráta minimální. O druhé místo probíhá zatím velice pěkný souboj mezi domácími piloty Matym Honzekem a Jirkou Jaroševským. Jirka začal nejrychleji ze všech a po prvních dvou zkouškách vévodil celému startovnímu poli. Pak ovšem začal drobně ztrácet a v současné chvíli je z toho třetí místo. Druhé tak zatím drží mladý, ale už tak velmi zkušený Maty. Celou etapou projel bez chyby a v nočním servisu zářil spokojeností. Tyto dva borce dělí v současné chvíli zhruba šest sekund rozdílu. Čtvrtá příčka je zatím v držení zlínského Martina Ptáčka. Reprezentant Iridia nevyrobil žádnou větší chybu, pouze si stěžoval na pár drobných, které nestály moc času a tak se může soustředit na útok ve druhé etapě. Pátou příčku po třinácti rychlostních zkouškách okupuje Vojta Uhlíř. Hned za ním je ovšem další domácí pilot Petr Fix a tak se dá ve 2E očekávat ještě tuhý boj.

Na záznam jízdy Dennise Zeťáka z první etapy se můžete PODÍVAT ZDE

 

RC2

Až do předposlední rychlostní zkoušky vedl pořadí této třídy Jakub Hoffmann. Na poslední zkoušce se však jeho Peugeot 207 S2000 nevešel na most podle Jakubových představ a byl nucený odstoupit. Díky tomu nás čeká ve druhé etapě nádherný souboj o vítězství mezi domácím Miroslavem Kovaříčkem a Davidem Hrbáčkem z Iridia. Každý chvilku tahal pilku a rozdíl mezi nimi je necelých deset vteřin. Do servisní zóny s tímto náskokem dorazil prvně jmenovaný Kovaříček. Oba udělali během první etapy pár drobných chybiček, ale ani jednomu to zásadně neublížilo. Určitě se tuto dvojici tedy vyplatí sledovat i ve druhé etapě. Dlouho se s touto dvojicí držel i navrátilec do Fabie R5 a jistý letošní mistr v RC1, Jan Krygler. I on měl ovšem stejný osud jako Hoffmann a jeden z mostků ho poslal do SuperRally. Třetí místo tak drží Lukáš Valenta. Další již jistý mistr. Tentokráte v kategorii RC2. Lukáš se pustil do závodu bez většího tréninku a byl příjemně překvapený, že nejrychlejším jezdcům celkem dobře stačí. Nejspíše životní závod zatím jede Jakub Doležal. Jezdec EXE Racingu vodí v lesích na českomoravské vrchovině Ford Fiesta R5 a i on jede bez chyby. Jeho pouhá minutová ztráta na čelo je příjemným překvapením závodu. Na páté příčce je prozatím Mirus Vnouček, který zde svým výkonem navazuje na loňský výsledek.

RC4

Ve třídě vozů s přední poháněnou nápravou je již dopředu rozhodnuto o kompletních prvnch třech příčkách v jednotlivcích. Ale jede se o titul v týmovém hodnocení kategorie, když se o nejvyšší stupínek poperou jezdci NEXUSu a Kizz-me. Od startu až do cíle 1E této kategorii vévodí domácí Lukáš Večeřa. Jistý mistr této třídy nedal během první etapy nikomu šanci a s jistotou vede. Sedm vložek s ním držel krok Michal Streit, ale ten na osmé zkoušce chyboval a havaroval. Jeho Adam však byl dále provozuschopný a Michal mohl pokračovat. V servise se však nezvládlo dát vše dohromady a loňský šampión se tak musel protrápit celou posední sekcí. Nakonec tak z toho zatím je průběžné třetí místo, když se před něj dokázal dostat jeho týmový kolega z Kizz-me Zdeněk Klíma. Ten byl se svým výkonem spokojený a v týmovém stanu rozdával úsměvy na všechny strany.  Bramborové čtvrté místo je v rukou Míry Čecha z IF Motorsportu. TOP 5 uzavírá druhý jezdec NEXUS Racingu Marek Duda. Toho hned na úvodní zkoušce potrápil problém s okem, ale vše zvládnul. V průběhu etapy se pak trápil ještě s technickými problémy v převodovce. Ani to mu ovšem nezabránilo dokončit etapu a pokračovat tak v týmovém boji o titul.

H/B

Třídu historických zadohrabů před posledním závodem opustil Jiří Jaroševský a boj o zlato se tak dal očekávat mezi domácím Janem Morávkem, Janem Kandlerem, mezi kterými se i bojuje o celkové stříbro ve třídě, a Jirkou Peterou. Promluvit do předních příček však chtěl i Jakub Rojek, či navrátilec na tratě TR Kuba Hofbauer. Startovní listina čítala 5 Lancií, 4 Porsche, 3 Lady a jeden vůz Renault. K překvapení všech domácích příznivců Jan Morávek na start přivezl vůz Lada VFTS. Při tiskové konferenci však důvod vyplynul na povrch. Borci bojující o stříbrný post celkového pořadí uzavřeli dohodu, že pojedou s vozem stejné specifikace a volba padla právě na sovětský vůz. V úvodu šel však do čela Jirka Petera na Porsche, těsně následovaný Kandlerem, Morávek byl na druhé Ladě třetí. Ten ale na lesní zkoušce v okolí Jorgeho Řitky zatáhl a šel do čela, Kandler toužící po celkovém stříbru přeskočil Peteru a držel druhý post. Ladám ale nevyšla třetí rychlostní zkouška, kde šotolina kolem močálů byla velmi kluzká a Petera šel opět na čelo. Kandler snažící se vytvářet tlak na Morávka chyboval a ztratil důležité vteřiny. Pořadí se ustálilo a zdálo se, že si jezdci v poklidu dojedou do cíle první etapy. Po setmění se ale začaly dít věci. Morávek ždímal z Lady absolutně vše a Kandler snažící se držet krok stále více chyboval. Doposud vedoucímu Peterovi absolutně nevyšel přechod do tmy a trápící se s viditelností ztratil na lídra Morávka v cíli etapy více než minutu. Chybující Kandler už má ztrátu přes 3 minuty a stříbro v celkovém hodnocení je už téměř ve hvězdné mlhovině. Rally ale končí až za cílovou rampou. Čtvrté místo s nejrychlejší Lancií hájí Jakub Rojek a pátá je další Lada pilotovaná Jakubem Hofbauerem.