TEAM RALLY 2012

V posledním malém preview před naším podnikem se můžete dočíst, jak to vypadá v průběžném pořadí celého ročníku TR.

Na desátém místě se před posledním závodem sezony nachází HSF rally team, pouhý bod za nimi je však FUSION Racing. Patnáct bodů před HSF je MONTEK Motorsport a o další dva body před nimi je Czech Rally Fans RBR team. Takže boj mezi touto čtveřicí bude určitě hodně zajímavý a vyplatí se sledovat souboj i přes to, že se bojuje „až“ o osmé místo.

S velkou pravděpodobností můžeme říci, že sedmé místo má pro sebe zajištěný tým Anvel Racing. Ten má víc jak 200 bodů náskoku i ztráty na okolní týmy. Šestou pozici má skoro jistě zabydlenou tým KC Motorsport. O náskoku na Anvel již byla zmínka na tým před nimi mají však více než 300 bodů ztrátu. Tímo týmem je RBR Generation tým. U něj už je zcela jasné, že zakončí sezonu na pátém místě.

Přesouváme se k medailovým postům. Kdo si odnese bramborový, bronzový, stříbrný a zlatý pohár? To je největší tajenka posledního podniku TR!

O bronzový a zlatý pohár jsou vždy dva zájemci. O ten z mědi a cínu se porve domácí tým NEXUS Racingu s IRIDIUM RBR Teamem. Prozatím je na tom lépe druhý jmenovaný, jeho náskok je však pouhých sedm bodů! Oba týmy do toho jistě půjdou s tím, aby udržely co nejvíce posádek ve hře, ale určitě se nepojede žádné pomalé tempo a můžeme očekávat opravdu krásný souboj.

Velice podobná situace je ovšem i v souboji o zlatý pohár. V této bitvě je na tom prozatím lépe IF Motorsport, který má dvanácti bodový náskok před FRONTLINE Rally Teamem. I tento souboj bude stát za to, a určitě bude tím vůbec nejsledovanějším v posledním podniku TR.

Zajímavější závěr sezony jsme si proto snad nemohli ani přát! Určitě všichni budeme s napětím sledovat, jak to celé dopadne.

Tabulka prvních patnácti týmů před posledním podnikem TEAM RALLY 2012:

Tabulka týmů TR 2012 před NEXUS Rally


Připomeňme si na závěr jak se závodilo v loňském roce.


S1600

Poslední kategorií, která nám zbývá představit, je jediná třída poháněná jen přední nápravou, tedy S1600.

Třída dvoukolek už má také rozhodnuto o titulu. Ten si definitivně pojistil na KCM Rally Karel Nývlt, který dokázal triumfovat v TEAM RALLY i v ročníku 2010. Karel dokázal vyhrát v tomto roce 5 závodů a třikrát byl druhý. Tyto výsledky ho jasně dostali do čela celkové tabulky. S jistotou už je rozhodnuto i o druhém místě. To pro sebe získal Michal Streit, loňský mistr této třídy. Michalovi se nepovedl úvod sezony, když na prvních dvou závodech havaroval a doplatil tak na pravidlo druhé etapy bez SuperRally. Zde mu Karel Nývlt utekl o 90 bodů, které je cca dělí až do teď. Třetí místo je konečně místem, o které se bude bojovat. Prozatím je zde usazen Pavel Steiner z FUSION Racingu. Pavel měl v prvních dvou závodech stejný osud jako Michal Streit, ale postupem času vše doháněl. Postup na třetí příčku mu umožnila i absence Karla Kuncla v posledních dvou závodech. Karel startoval naposledy na IRIDIUM Rally a díky tomu se propadl pořadím, ale v tuto chvíli je přihlášený a v kategorii S1600 si přidělil i nominaci. V Současné chvíli má na Pavla ztrátu 18 bodů. Čeká se tedy drama o to, kdo získá bronzový pohárek. Na pátém místě se nachází domácí rychlík Jakub Hoffmann. Kuba startuje v této kategorii od půlky sezony, odjel šest závodů a čtyři z nich vyhrál. Na domácí trati je to jeden z horkých favoritů na vítězství. I o n má stále šanci na třetí místo, ale šance jsou to spíše teoretické. Na stupně vítězů mu chybí 29 bodů.

Jako další v pořadí a s pěti body ztráty se na šestém místě Michal Nodes, následovaný Mírou Čechem a manažerem FRONTLINE Rally Teamu, Petrem Vodičkou.

Soutěž týmů je v této skupině také dávno rozhodnutá. S přehledem si zlatý věnec vybojovalo „duo Karel“ z RBR Generation teamu. Ti mají náskok přes 200 bodů na druhý v pořadí Team FIST. Ten ovšem nemá druhou pozici zajištěnou. Na třetí v pořadí, IF Motorsport, má náskok 25 bodů. O dalších 61 bodů zpět se nachází FUSION Racing. Na pátém místě je NEXUS Racing, který bude tuto pozici hájit před FRONTLINE Rally Teamem.

Jako vždy jsme oslovili několik jezdců a poprosili o zodpovězení pár otázek. Bohužel se nám vrátili jen dva.

Karel Nývlt – RBR Generation Team

1) Karle již dávno jste si zajistili týmový titul v kategorii S1600 a ty si dal na KCM Rally pojistku i svému titulu, bylo to pro tebe těžší než v TR 2010?

„Letošní sezónu jsem měl v plánu pojmout spíše zábavněji a více si zazávodit bez tlaku na týmové body. S uvolněným přístupem se dostavila i velká rychlost na všech površích až do chvíle, kdy mi rána připomněla smrtelnost. Bodů už ovšem v té době bylo tolik, že ve mne začala hlodat myšlenka pokusit se o pódium celkově. Obtížnější na nervy mi připadala TR2010, protože ještě nebylo tolik zkušeností. Čím jsem ale starší, tím je dojetí závodu více vykoupeno pocity trvale uloženého pacienta na jednotce intenzivní péče. Souhrnně tedy tyto sezóny dávám téměř na stejnou váhu, vzhledem k tomu, že jsem musel letos jet opravdu rychle a hodně vepředu, ale už zas není potřeba tolik tréninku. Celé toto závodní vyhrocení způsobil nástup managera do skupiny "Super komárů", čímž mne pozitivně vyhecoval a dostalo to nový náboj.“

Karel Nývlt

2) Chystáš se i na poslední podnik TR v tomto ročníku, a nebo budeš všechno sledovat jen u PC s nohama na stole?

„Vzhledem k velké únavě ze sezóny jsem koketoval s myšlenkou, že už bych nemusel případně jet vůbec, ale rád si Nexus Rally zajedu již čistě pro radost.“

3) Pokud vyrazíš do bojů na rychlostní zkoušky, tak se nemohu nezeptat, jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Vcelku nemám vážnější problém se skladbou tratí. Není tam vyložená zrada. S rychlostí oproti konkurenci zde předběžně odhaduji možnost stabilního tempa. Hodně záleží, co nám nachystá počasí, kde na takových Hejtmánkovicích či Hanzově umí být povrch nevlídný.

Děkuji za pokec a přeji všem příjemný zážitek. Uvidíme se u stánku s klobáskami.“


Pavel Steiner – FUSION Racing

1) Po loňském pátém místě si v současnosti třetí, myslíš, že je to tvá životní sezona?

„Tak jednou už jsem bronz na celkové umístění v TR bral. Vždy ale začínám dojíždět až od třetího podniku a tím ztrácím kontakt s prvníma a minulý závod jsem byl natolik zaneprázdněn, že jsem na TR zapomněl a prošvihl jsem registraci a přišel tak o body. „

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Harmonogram se mi docela líbí, jediné obavy mám z první sekce druhého dne za mokra a moc nemusím Prospect Ridge.“

Pavel Steiner

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Určitě bych byl velice spokojen s bednou,ale reálně bych to spíš viděl do top 5 pokud se to obejde bez problému. Na každé soutěži je s kým bojovat. Kluci okolo první pětky jsou hodně rychlý, ale může překvapit i někdo jiný. Každopádně potřebuji nasbírat co nejvíce bodů do šampionátu.“


WRC

V preview, které se právě chystáte číst, se dozvíte o aktuální situaci v královské kategorii TR, tedy WRC!

I v této třídě již je rozhodnuto o titulu. Téměř se stejným přehledem jako jeho bratr v S2000 dokázal Pavol Spišák ovládnout třídu WRC. Dokázal zvítězit na osmi z jedenácti podniků a titul si tak po právu zaslouží! O druhém místě ještě rozhodnuto není. Prozatím je na tomto postu legendární Martin Ptáček, který se v letošním ročníku TR vrátil osvědčenému Peugeotu 307 WRC. Cestu za druhým místem se ale Martinovi pokusí ještě znepříjemnit David Hrbáček. Ten byl dlouhou dobu právě na druhé pozici průběžného pořadí, ale díky chybám v posledních dvou podnicích a tedy nule z obou závodů se propadl „až“ na třetí místo. V současné chvíli bez škrtu je bodový rozdíl 27 bodů.

Další jezdci v pořadí již nemají šanci se bodově dotáhnout na stupně vítězů, ovšem boj o čtvrté místo slibuje velkou podívanou. Šanci na tento post mají stejně jako v S2000 hned čtyři jezdci! O prozatímní čtvrté místo se dělí se stejným ziskem bodů Petr Tauš a Ondřej Babák (220b). V těsném závěsu a ztrátou dva body se na šestém místě nalézá Marek Peter. Markův největší handicap je jeho spolehlivost. V letošní sezoně dokázal bodovat pouze v šesti závodech. Na sedmém místě a ztrátou 14 bodů na bramborovou medaili se nachází Jaromír Matušů. Jeho šance na zisk čtvrtého místa jsou sice nejmenší, ale jak všichni víte, v rally se může stát hodně věcí!

Hodnocení týmů není ve třídě WRC ještě zcela rozhodnuto, ale s velkým náskokem 77 bodů si na vedoucí příčce hoví zástupci z FRONTLINE Rally Teamu. Horší jak druhý už nemůže skončit IRIDIUM RBR Team. O třetí místo se ovšem na posledním závodě strhne ještě pořádný boj! Nyní je na tom lépe IF Motorsport, který má náskok 13 bodů před KC Motorsport. Ten si v posledních dvou závodech nepřipsal ani jeden bod, což situaci před posledním závodem zdramatizovalo. Na pátém místě se nachází tým NEXUS Racing o 53 bodů před Montekem.

Stejně jako u všech tříd i zde jsme poprosili pár jezdců o menší rozhovor:

Pavol Spišák – FRONTLINE Rally Team

1) Pavole, už máš jistý titul ve své třídě. Pojedeš v posledním závodě i přes tuto skutečnost stále s WRC?

„Ahoj, áno ostávam v triede WRC aj keď sa neviem dostať do maximálneho tempa keďže nemám toľko času na RBR. Mojim cieľom je ešte udržať tým v skupine WRC.“

Pavol Spišák

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Skladba je celkom zaujímavá a dosť pomiešaná. Škoda toho že ešte nevieme približne počasie :) celkom by mi vyhovovalo mokro, šmykľavé nebezpečné úseky mám rád :). Najviac mi asi prekáža Harwood forrest a Mineshaft, neviem prečo ale zo začiatku som si obľúbil trať mineshaft ale nejak som sa z toho dostal, jak furt veľa tam dostávam možno že sa bojím alebo neviem nájsť správnu stopu, jedno isto viem chyba je vo mne a to sa tiež týka aj Harwood forrest.“

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Hlavným cieľom je dostať sa do cieľa a jasne každý má vlastný cieľ a v tomto športe každý hľadá to ,ako môže stáť na stupni víťazov. Takže aj to je mojím cieľom, no nič neviem dopredu, čakám veľký boj, s Hrbáčkom a Ptáčekom s ktorým som doteraz neveľmi rátal a furt prekvapil, klobúk dole ako vie preletieť niektoré rýchlostné skúšky, niekde fakt má "odvahu". Držím palce každému :) „

 

Martin Ptáček – IRIDIUM RBR Team

1) Martine, díky chybám Davida Hrbáčka si se před posledním závodem dostal na druhé místo v kategorii WRC. Bude těžké ho udržet za svými zády? S Jako taktikou do závodu nastoupíš, když vezmeme v úvahu, že váš tým bojuje o celkovou třetí příčku v TR?

„Zdravím všechny nadšence RBR a Team Rally zvlášť.

Hrbajs poslední 2 závody boural, dá se říct, že mi to velmi usnadnil, ale na druhou stranu ho chápu. Hokejisti Zlína jsou ve finále Extraligy a to je pro něho teď nejvyšší priorita a tím pádem asi toho času moc nezbývá třeba na trénink a pak z toho pramení chyby.

Musím uznat, je lepší, na dílčích rztách jsem ho schopen pojezdit, ale dlouhodobě asi ne, pokud má špatné podmínky na trati, tak je schopen pojezdit i Pavola.

Taktika? Ta rally budou Australské rzty, a ty mi zrovna 2x nesedí při mém stylu jízdy, totiž, na těchto rztách nemám místo na korekci, z jedné strany břeh a z druhé sráz, takže uvidím, jak to půjde, ale pokud budu mít při závodě tzv. auru, kdy na co šáhnete, tak to prostě jde, mohu pomýšlet na příčku nejvyšší :-)

Martin Ptáček

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

Harmonogram je total očistec, totiž nevím podmínky a už vůbec ne textury, zájímavé jen na tom to, že teď nedávno jsem seděl s Tumbou (Petr Tauš – pozn. Redakce) v hospě a vzpomínal jsem, že za celý rok tam nebyly rzty Noiker II a Greenhillsy, Tumba jen: "ještě že tak" a já jsem jen přitakával. Hmm, máme je tam teď jak na zlatém podnose :-D

Nemám rád Šourkov, protože ho nemohu trénovat. Pokud člověk bojuje o sekundy, teď už vlastně o setiny, tak taková 1 rzta dokáže zhatit dobrý výsledek, protože já mám tu smůlu, že mám velmi špatnou paměť a potřebuji několik desítek průjezdů, abych to dostal tzv. do ruky, protože podle rozpisu je to na mašlu. Naštestí zde tak moc nedostávám, ale dokud byl ještě Šumburk zavřený, tak i 40s nebyl problém

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Spokojený budu s 1. místem. Pár posledních závodů, jsem se k Pavlovi přiblížil i na několik sekund, což mi dalo velmi velký impuls k dalšímu trénování a hledání ideálního setupu. Je pravda, pravdoucí, že Pavol se tomu zrovna 2x nevěnuje a pokud by mu opravdu teklo do bot, tak dokáže zajet čas, kdy musím smeknout až na zem a jen kroutím hlavou, že to prostě není možný. Prostě jednoduše, má na to talent. Takže souboj bude Pavol a Hrbajs a já budu čekat na vhodnou příležitost mezi nima proklouznout .-)

Přeji všem účastníkům pěkné souboje, adrenalin, dobré umístění a hlavně zábavu, tak by mělo být a zůstat, to byl vlastně celý účel Team Rally. Tak na trati ahoj a rally obzvlášť. GL všem.“

 

David Hrbáček – KC Motorsport

1) Davide, v posledních dvou závodech se ti příliš nedařilo. Bylo to způsobené technikou či jezdeckými chybami?

„Dobrý den, ano je to pravda, v posledních dvou závodech se nám moc nedařilo a ani jeden závod jsme nedokončili. Technikou to ale zcela jistě nebylo. Auto bylo od týmových mechaniků připraveno skvěle jako vždy a byla to jen moje individuální jezdecká chyba v obou případech. Bohužel, nikdo není neomylný a mně se to zrovna přihodí 2x po sobě. Tohle je prostě rally.“

2) Už máš jisté 3. místo ve třídě, ale stále máš šanci zaútočit na druhého Martina Ptáčka. Pojedeš tedy v posledním závodě, jak se říká, flat-out?

„Že mám už jisté třetí místo jsem se dozvěděl právě teď od Vás pane redaktore a velice mě tato zpráva potěšila. Nicméně nemyslím si, že poslední podnik budu nějak hrotit. Je to přeci jen poslední závod sezóny a 2x po sobě jsme teď soutěž nedokončili a tak bude hlavní prioritou podívat se na cílovou rampu. Pojedu takový svůj standart a budu spíše čekat na chybu soupeřů. Každopádně už bych teď chtěl poděkovat všem ve skupině WRC, že to byly po celou sezónu nádherné souboje a vždycky jsem si to maximálně užíval!“

David Hrbáček

3) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Harmonogram rally se mi líbí. Bude to hodně dlouhá a náročná soutěž, kde se budou střídat krátké zkoušky s hodně dlouhýma. Co se týče erzet, odjakživa mi neseděl Sipirkakim a moc v lásce taky nemám Greenhills, ale budeme se s tím muset vypořádat!“

4) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Musíme si dávat postupné cíle. A ten hlavní je dostat se na cílovou rampu. Pokud by se podařilo splnit tohle, moc rád bych určitě zakončil tento poslední podnik na bedně. Nebude to ale vůbec jednoduché. Může rozhodnout jediná chybka. Letošní ročník je strašně vyrovnaný. V poslední několika závodech je můj největší soupeř asi legendární Martin Ptáček. Je až k neuvěření jakou letos chytil formu a v posledních několika podnicích je to mezi námi vždy o vteřinách. Nicméně souboje s ním mě hrozně baví a vždycky si to užívám!

Přeji všem do posledního podniku hodně štěstí, pevné nervy a citlivé ruce na volantu!

Děkuji za rozhovor. Nashledanou.“


Marek Peter – IRIDIUM RBR Team

1) Máš velkou šanci dostat se v hodnocení WRC dostat na čtvrtou příčku, kterou dosud drží Petr Tauš a Ondra Babák. Budeš se v závodě soustředit hlavně na tento souboj a nebo spíše na sbírání bodů pro tým, který bojuje v celé TR o třetí místo?

„Ahoj, tak o bramboru ve WRCech mi nejde prakticky vůbec, poslední dobou není čas na nějaké sledování o co bych mohl bojovat, snad jen o 5. místo celkově v TR. Jako tým chceme třetí místo celkově, takže tomu je podřízena taktika.“

Marek Peter

2) Jak se ti líbí harmonogram naší soutěže? Dělá ti nějaká RZ problémy?

„No soutěž se mi celkem líbí, ale celkem nepobírám smysl první sekce v druhé etapě, ale budiž, podmínky máme všichni stejné. Žádná trať mi nevadí, jsou sice jedna dvě, které nemusím, ale vyrovnávají to některé mé oblíbené.“

3) S kým si myslíš že budeš bojovat a s jakým výsledkem budeš v cíli soutěže spokojený?

„No asi klasika, pokud bude tempo tak Hrbajz, Pali, Ptíca... podle mě ani Tumba nebude hrát druhé housle, ale kdo ví, všem jde o hodně, takže těžko předpovídat.“

 

S2000

Další třída, kterou si představíme, má dvoulitrový atmosférický motor. Jak všichni z vás dobře ví, je to S2000.

Nejjasnější hvězdou této třídy je nejen v letošní sezóně Štefan Spišák, který tento rok dokázal všechny starty proměnit ve vítězství. Díky tomu se i on již v předstihu stal mistrem této třídy. Stačit mu byl v této sezoně nadlidský úkol. O druhém místě je také rozhodnuto před poslední soutěží. To pro sebe získal Jan Morávek, který sice nikdy v kariéře nedokázal v TR zvítězit, ale pravidelným dojížděním a umisťováním v TOP5 sbírá slušné body. Ty mu letos stačily na nejlepší umístění v kariéře. Téměř s jistotou je známé i třetí místo. Prozatím se na něm drží letošní nová posila NEXUSu, Milan Ostrovský. Před posledním závodem má náskok 41 bodů před Janem Reslem. Honza se po ročním angažmá ve třídě WRC v letošní sezoně vrátil do S2k a v tuto chvíli je na čtvrtém místě, které ale vůbec nemá jisté! V těsném závěsu jsou za ním hned tři jezdci! Lukáš Večeřa, Víťa Drábek (oba mají stejně bodů) a Jan Krygler. Tyto čtyři piloty dělí pouhých 9 bodů! Takže bitva o čtvrté místo bude opravdu zajímavá.

V hodnocení týmů je o titulu také téměř rozhodnuto. Vede FRONTLINE Rally Team před NEXUS Racingem o 81 bodů. Pořadí se tedy bude měnit jen v případě, že ani jedna posádka z F-R-T nedojede do cíle a domácí získají „dabl.“ Další pořadí známe již teď také s jistotou. Třetí skončí IRIDIUM RBR Team, čtvrtí budou kluci z IF Motorsport a na páté místo pro sebe získal RBR Generation Team.

Jelikož situace je zde v jednotlivcích velice napínavá, oslovili jsme zde o trochu více jezdců než v jiných třídách a poprosili je o rozhovor:

Štefan Spišák – FRONTINE Rally Team

1) Štefane, stejně jako tvůj bratr máš už jistotu titulu ve třídě. Dalo ti to letos více nebo méně práce než v minulých ročnících?

Zdravím každého! Áno v skupine je titul jasný. Čo sa týka práce, nebolo to ľahké predsa každý máme rovnaké podmienky, každý jazdí na svojom hracom zariadení. Hlavnou úlohou jazdca je urobiť čo najmenej chýb a čo najrýchlejšie prísť do cieľa.“

Štefan Spišák na Frontline rally 2010

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

Skladba trate sa mi veľmi páči. Ja mám v obľube všetky trate. Nech je to na klzkom povrchu a vtedy to je ono!!

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

Tak čo sa týka výsledku mne je to úplne jedno. Samozrejme pre tým urobím všetko, len aby sme to dotiahli na to najvyššie umiestnenie! Určite to bude zaujímavý koniec a stať sa môže hoci čo!!

 

Jan Resl – IRIDIUM RBR Team

1) Honzo, jaký byl tvůj návrat v letošním roce do třídy S2000? Čekal si to o něco lepší, a nebo si s výsledky spokojený?

„Na návrat do S2000 po roce stráveném ve WRC jsem se docela těšil. Vozy S2000 mě přijdou takové více na pohodu. Ze začátku sezóny jsem měl větší motivaci a chtěl jsem se opět tahat o příčky nejvyšší hned za Štefanem. Ovšem i když rychlostně to nebylo špatné, v prvních třech závodech jsem s tím dvakrát šlehl a rozhodl se, že pro tým bude větší přínos, když nato nebudu tak tlačit. Poté už to docela šlo a vzhledem k tomu, že se na závody téměř nepřipravuji, tak se 4. místem nemůžu být nespokojen.“

2) V posledním závodě se chystá velký boj o 4.místo (o tuto pozici usilují hned 4 jezdci). Doufáš, že svoji pozici udržíš, a nebo ještě tajně přemýšlíš o 3. místě Milana Ostrovského?

„Na 3. místo už opravdu nemyslím, to by byla opravdu veliká náhoda a navíc by to asi nebylo moc zasloužené. No a brambora, to asi není to, kvůli čemu bych šel nějak extra do rizika. Takže jestli budu čtvrtý, pátý už pro mě nehraje takovou roli.“

Jan Resl na KCM Rally, TR 2012

3) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Harmonogram není zrovna to, co by mě nějak extra vyhovovalo.RZty Greenhills, Harwood, Chirdonhead a Sweet Lamb, mi zrovna dvakrát nesedí, ale celkově s tím nemám problém. Základ je dostat se ze startu až do cíle a to se mnohdy podaří spíš na RZ, které člověku nesedí, než tam kde si věří.“

4) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Největší boje budou probíhat určitě s týmem Nexus o 3. místo v týmech celkově. A já pěvně věřím, že IRIDIUM to 3. místo dá a Nexus bude poražen :D. Tím chci taky říct, že je mi můj výsledek úplně fuk a těším se na oslavu po závodě. IRIDIUM!“

 

Lukáš Večeřa – IF Motorsport

1) V současné chvíli si na tom bodově stejně jako Víťa Drábek (5. místo). Zároveň máš naději se dostat na místo čtvrté, jak myslíš, že celá tato zápletka dopadne?

„ Ahoj, situace ve skupině se pěkně zamotala před poslední soutěží, šanci na 4. místo mají čtyři jezdci a tempo asi bude vysoké hned od první rychlostky. Pro mě osobně bude na prvním místě dokončit soutěž, IF bojuje s FRT o celkové vítězství a náskok máme minimální, proto je nesmírně důležité dojet. Přál bych si hlavně vítězství IF a osobní umístění v tuto chvíli nějak moc neřeším.

Lukáš Večeřa - TR 2012

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

Harmonogram se mi líbí a teď na pohled nevidím rychlostku, kterou bych neměl vyloženě rád.

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

Jak jsem již psal, celkové vítězství IF Motorsportu je to hlavní oč nám jde. Doufám, že budu bojovat s Honzou Reslem a s Víťou Drábkem, i když Víťa bude asi hodně rychlý. Každopádně si chci poslední soutěž užít a už se těším na start NEXUS Rally.


Víťa Drábek – FRONTLINE Rally Team

1) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Harmonogram může být jakýkoli, já nejvíc řeším počasí. Mokré podmínky snad nikdo nemiluje a sám bych se s nimi hodně pral. Myslím, že počasí rozhodne o celkovém vítězi letošní Team rally. Abych se vyjádřil k otázce, tak nejedna RZta mi bude dělat problém nebo vím o ní, že ji nemůžu odjet na 100% díky skutečnosti, o co se bude bojovat. Ale chybí mi tam nějaká letecká USA trať. „

Víťa Drábek - TR 2012

2) V současné chvíli si na tom stejně s Lukášem Večeřou, ale zároveň můžeš ještě zaútočit na 4. místo, kde je v současné chvíli Jan Resl. Budeš dávat větší důležitost těmto soubojům, a nebo pojedeš svoje tempo a budeš se soustředit především na posbírání důležitých bodů pro tým v boji o celkové vítězství v TR?

„O této možnosti se dovídám vlastně až teď. Nějak jsem to nesledoval od doby, co jsem měl pár výpadků. Pokud chce člověk na konci sezóny stát na bedně, tak nemůže tolik chybovat. Už nějaký ten čas je to o tom dojíždění. Takže jezdím hlavně pro tým a ani ten poslední závod nebude výjimkou.“

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Skromný nebudu. Pojedu, co to dá a pokud se nic nestane, tak to vidím na bednu. Takové jsou výhledy. A bojovat o tu bednu budu hlavně s domácími jezdci. Ten největší boj bude hlavně s aktuálně prvním týmem Team rally. Těšíme se na něj!“

 

Jan Krygler – IRIDIUM RBR Team

1) Honzo, v loňském roce si nastoupil do kolotoče s názvem TR, jak by si zhodnotil ze svého pohledu tuto sezonu? Pohyboval si se ve výsledcích tam, kde sis před sezonou vytyčil?

„Letošní sezonu budu hodnotit až po jejím ukončení, mohl bych teď vychvalovat všechno do nebe a na poslední soutěži se stane pohroma… Co se čistě mě týče, jsem docela spokojený. Na úplném začátku jsem chtěl top10, což jsem si splnil. Nečekal jsem ale, že zájem o TR tak poklesne, někteří dobří jezdci to podle mě zabalili v průběhu sezóny, takže mi sedmička v podstatě spadla do klína. Těch 6 chlapů přede mnou jsou určitě lepší piloti než já, takže s konečnou pozicí spokojený být musím.“

Jan Krygler na Generation Rally - TR 2012

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Abych byl upřímný, skoro všechny! :-D Né, letos se mi na šotolince moc nedaří, skoro na všech podnicích, kde se objevila, jsem boural, tak doufám, že to nerozvěsím třeba na New Bobs 2, poněvadž tu nesnáším asi ze všech nejvíc.“

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Spokojený budu, když vám dáme bídu! :P Stoprocentně chci dojet někde kolem pátého šestého fleku. Největší boj budu svádět sám se sebou. Chci se motat někde kolem Lukáše, Červa, nebo možná Reslika. Ale uvidíme, skladba vypadá náročně, hlavní bude neudělat blbost a dojet si pro body. Toť vše.“


A8

V dnešním preview si představíme situaci ve třídě „historiků“ z 90. let, čili skupinu A8.

Na rozdíl od N4, kterou jsme si představili minule, je situace v A8 o trochu jasnější. S již jistým titulem v kapse se na NEXUS Rally představí Láďa Barvík. V této sezóně prozatím dokázal vyhrát čtyři závody a v současné chvíli má náskok 50-ti bodů. Na druhém místě je Jirka Frištenský z IF Motorsport. Jirka sice v průběhu sezony zvítězil jen na Frontline rally, ale pravidelné sbírání bodů mu stačí a má náskok 34 bodů na třetího. Tím je Michal Kučera, reprezentant RBR Generation Teamu. Michal ovšem dojel všechny podniky a po závěrečném závodě ho nejspíš čeká škrtání jednoho z nich. Toho bude chtít využít prozatím čtvrtý muž průběžného pořadí, Maty Honzek z KC Motorsportu.Maty byl po prvních čtyřech závodech jedním z velkých kandidátů na titul, ale pak přišlo pár chybiček a ztráta na čelo. Průběžně ztrácí na Michala Kučeru pouhý jeden bod! Na třetí místo si určitě bude brousit zuby také Jirka Jaroševský z IF. Ten na druhé místo ztrácí sice 22 bodů, ale v našem podniku má reálné šance na vítězství. Ty ovšem můžou vzít za své v okamžiku, kdy Štefan Spišák skutečně nastoupí na start v této třídě.

Krásné souboje jistě budou probíhat také o další pozice. Šestý je Tomáš Jarolímek s 204b., sedmý je domácí Miroslav Kovaříček se 190b., osmý Ludvík Kala 187b., devátý je manažer NEXUSu Ondra Vomočil 161b. a desátý Viktor Hausknotz 152b.

V hodnocení týmů situace není tak dramatická jako v jednotlivcích. I zde už je o titulu rozhodnuto. Vyjeli si ho jezdci z IF Motorsportu. Na druhém místě je pevně usazený RBR Generation tým. Ti mají náskok 55-ti bodů před KC Motorsport. Takže teoreticky se zde pořadí může změnit, ale velkou pravděpodobnost tomu bookmakeři nedávají. Čtvrté místo patří NEXUS Racingu a páté Anvel Racing Teamu. Rozdíl mezi těmito dvěma týmy je 41b.

I v této třídě jsme oslovili pár jezdců a poprosili je o krátký rozhovor:

Láďa Barvík – Anvel Racing Team

1) Láďo, už máš definitivní jistotu titulu ve třídě. Před posledním závodem TR se objevíš na Rally Šumava v Klatovech. Budeš ještě po tak náročné soutěži mít chuť usednout za volant u svého virtuálního miláčka?

„RBR nejezdím z důvodu sbírání pohárků, nebo nějakých titulů v TR. Tudíž se posledního závodu určitě chci zúčastnit i přes jistotu zisku vítězství ve třídě A8 letošního ročníku TR. Závody v Klatovech snad nebudou žádnou překážkou a pokud v pořádku dojedeme do cíle určitě si najdu čas na NEXUS rally.“

Láďa Barvík ještě s WRC - TR 2010

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Harmonogram soutěže je docela pestrý. Je tam od všeho něco a hlavně je to moje oblíbená šotolina. Takže se na závod docela těším. Zatím velkou neznámou je počasí, které může některé erzety udělat ještě zajímavější a náročnější. Co se týká oblíbenosti, či spíše neoblíbenosti rychlostek, asi bych zmínil Mineshaft 2. Tuto erzetu jezdím vždy raději velmi opatrně i s vědomím časové ztráty. Vzhledem k nepřesnému rozpisu, který používám, v kombinaci s náročnou rychlou tratí plnou slepých horizontů, lemovanou stromy, které neuhnou ji přímo nesnáším. Tady se dá skončit téměř kdekoli a vzhledem k tomu, že se jede ve druhé etapě, kde se letos odstoupení trestá podle nového, doslova stupidního pravidla diskvalifikací, pojedu zde obzvláště obezřetně.“

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Samozřejmě bych rád vyhrál asi jako každý, kdo se postaví na start jakéhokoli závodu. Ale bude to obtížné. Spousta soupeřů jsou dobří jezdci a taky budou chtít vyhrát. Těším se na napínavé souboje s nimi.“


Jiří Frištenský – IF Motorsport

1) Jirko, po loňském druhém místě v S1600 to letos s velkou pravděpodobností vypadá na stejné umístění v kategorii A8. Jaký pro tebe byl přestup do čtyřkolky? Čekal jsi před sezonou, že by si mohl mít šanci na stupně vítězů?

„Ahoj, ano, letos to vypadá, že když bude přát trošku štěstíčka a nic se nepokazí, tak to opět bude 2. flek ve třídě a 1. místo týmově v A8. No jo, už si začínám říkat, jestli mě baví být věčně druhý (Anvel OLD 2011, TR 2011, IRC 2011, WCN 2011, TR 2012?). Holt být nejlepší v celé sezóně vyžaduje opravdu velký um a 100% jistotu na trati, která mi bohužel ještě chybí, takže zatím jen sekunduju vítězům a snažím se je aspoň potrápit v jednotlivých závodech.

Přestup z předkolek do A8 byl opravdu veliký skok, ale byla to aspoň pořádná výzva, kterou jsem touto změnou vlastně hledal. Před sezónou jsem si žádné cíle nedával, věděl jsem, že tato skupina je nabitá dobrými jezdci, takže já chtěl jen najezdit co nejvíc km v ostrém závodě, blbě nebourat a čekal jsem až na druhou polovinu sezóny, jak se vyvrbí tabulka a o co budeme v závěru bodovat. Chvíli jsem uvažoval, že se porvu o příčku nejvyšší, ale opravdu jen chvíli - pohřbil jsem ji na svém oblíbeném sněhu (Blue Devil Rally).“

Jirka Frištenský na TR 2012

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Harmonogram jsem samozřejmě netrpělivě vyhlížel a musím říct, že se mi zamlouvá a je opravdu dle mého gusta. Obsahuje většinu mých oblíbených tratí a už se nemůžu dočkat startovního praporku. Hlavně průjezdy Šourkovem jsou vždy příjemným zpestřením a pohlazením po duši i oku.
Teď ještě vyhlížím meteorologickou předpověď, ale i tak už máme v kamionu sbaleny všechny typy gum a bereme i pár sad gum s hroty (bo člověk dnes nemá žádnou jistotu, že na konci dubna nebude půl metru sněhu).“

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Co se týče výsledku a boje, tak to bude hodně zajímavé a ještě strategii se svým psychologem probíráme - jet ve svém tempu a bojovat o příčky nejvyšší, nebo jet jistotu pro pár bodů ale s rizikem ztráty koncentrace (ty myšlenky si dělají co chtějí, hlavně když se hlava "nudí").
Cíl je ale jasný, mám to štěstí, že s týmem IF Motorsport bojujeme o celkové vítězství v TR, což by byl pořádný důvod k oslavě. A protože oslavy já opravdu můžu (jako každý Valach), tak udělám první-poslední pro to, ať tohoto cíle dosáhneme a vystoupáme na ten nejvyšší stupínek, o který se rve tolik skvělých týmů.

Díky za otázky a ať vyjde pořadatelům soutěž dle představ a užijme si posledního závodu TR 2012!“


Michal Kučera – RBR Generation Team

1) Michale, v loňském ročníku TR si skončil na 4. místě. V současné chvíli si na místě třetím, ale díky škrtání nejhoršího výsledku si nyní v nevýhodnější pozici. Doufáš, že i přes tento handicap dokážeš tuto pozici před Matym udržet?

„Přesně jak píšeš, tak mé šance jsou minimální a proto se budeme soustředit s kolegou pouze na dojetí, abychom udrželi druhé teamové místo v A8. Maty Honzek není jediný, kdo se na to třetí místo tlačí, tak předpokládám, že Jirka Jaroševský pojede nadoraz, protože titul již mají v A8 jistý, otázkou je ten celkový, kde jim na záda dýchá FRT. To může být svazující. Já budu maximálně čekat na jejich chybu. Ale neznamená to, že pojedeme jak na houby.“

Michal Kučera v TR 2011

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

„Skladba soutěže vypadá příjemně, a jestli nebude bláto, tak si jí snad i užijem. Nemůžu se totiž zbavit dojmu, že některé teamy se předhánějí v tom, kdo postaví nejtěžší podnik a někdy volí až nesmyslné podmínky. Fyzika RBR není ideální a to počasí tam hraje velkou roli. Beru to z pohledu svého, že se tím chci pouze bavit a ne trápit se. A ať je skladba jaká chce, tak na konci budou na bedně pořád ta stejná jména, tedy závod jako každý jiný, jen ty rozestupy jsou naopak v náročných podmínkách ještě větší.

Neoblíbená RZ je možná Sweet Lamb, kde to tvůrce s těma dírama fakt přehnal . Je to taková endurance RZ pro traktory. „

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

„Budu spokojený s cílem bez SR a umístěním v top 5. Jedeme na to druhé místo v teamech, tak se naštěstí nemusíme nikam cpát. Pěkný souboj bude zřejmě mezi Jirkou Jaroševským a Barvíkem, kde jeden pojede na krev pro celkově 3. místo a druhý si bude uvolněně užívat závody. Jestli se k nim přidá Maty Honzek nevím. Máme tam hodně rychlých jezdců (Frištenský, Kala, Jarolímek, Kovaříček, Valenta...),tak se tam určitě někdo z nich také zaplete.“


N4

Jelikož do startu posledního podniku TR zbývá jen několik posledních dní, rádi bychom vám představili rozložení sil v jednotlivých třídách. Kdo již titul má, či kdo o něj ještě bojuje a to nejen v jednotlivcích, ale i v týmovém hodnocení. Jako první přichází na řadu třída produkčních vozů.

Ve třídě N4 je již jasná trojice jezdců, co vystoupí na stupně vítězů. Jsou to Kamil Váňa, David Kučera a Lukáš Valenta. Nejlépe je na tom podle bodů člen FRONTLINE Rally Teamu Kamil Váňa. Ten má 338 bodů a pokud udrží nervy na uzdě a pojede si svoje obvyklé tempo, nemělo by pro něj být těžké titul uhájit. Hodně mu to ulehčí i neúčast Davida Kučery (310b), který už nejel dva předchozí závody. Do té doby byl jasně vedoucím mužem tabulky této kategorie. Pouhý bod za Davidem je v současné chvíli člen aktuálně nejlepšího týmu TR, Lukáš Valenta. Ten se bude v celém závodě soustředit hlavně na dojetí a získání několika bodů pro IF Motorsport, ale pomalu Lukáš určitě nepojede.

Další zajímavé souboje budou probíhat i v tabulce níže, kde se bude rozhodovat například o pátém, šestém a sedmém místě mezi Michalem Šenkem, domácím Pavlem Hejtmánkem, Tomášem Miklem a Daliborem Rafajem. V současné chvíli je na tom nejlépe ředitel celého TEAM RALLY Michal Šenk, ale jako jedinému z výše uvedených jmen, se mu podařilo dokončit prozatím všechny závody, tudíž zde ještě bude hrát roli nové pravidlo o škrtání nejhoršího výsledku.

V tabulce týmů je situace rozdaná následovně. V celku bez obtíží by měli uhájit titul borci z IRIDIA, jenž mají náskok 77 bodů před týmem IF Motorsport. I když v rally se může stát vždy cokoliv. Ale zkušení Lukáš Útrata s Petrem Milfaitem by si měli tento náskok pohlídat. Na druhém místě je již zmiňované IF. Závodníci tohoto týmu mají také slušný náskok, který činí 24b před Montek Motorsportem. Ti na KCM rally ovšem dokázali získat o dvacet bodů více, takže zde bude velice zajímavá bitva. O čtvrté a páté místo si to rozdají týmy FRONTLINU a NEXUSu.

Po představení skladby tratě minulý čtvrtek jsme oslovili pár předních jezdců a položili jim několik málo otázek. Jejich odpovědi si můžete přečíst níže:

Kamil Váňa – Frontline Rally Team

1) Kamile, díky tomu, že David Kučera nenastoupil do dvou posledních závodů (a s velkou pravděpodobností nenastoupí ani do NEXUS Rally) si se dostal do čela průběžného pořadí N4. Takže reálně už tě může přeskočit jen Lukáš Valenta. Jak se ti pojede s pocitem, že celkově můžeš skončit nejhůře druhý?

Myslím si, že to bude hodně dlouhý závod a i dosti zrádný, především to bude o tempu a pozornosti na trati. Jsem si vědom, jak jsem blizoučko k titulu a přesto i když mam za sebou Lukáše, pojedu i tentokrát hlavou jako po celou dobu seriálu TR.

Kamil Váňa

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže a se kterým jezdcem budeš svádět nejtěsnější souboje?

Harmonogram je myslím si dobrý, na šotolině se necítím tak bezpečně jako na asfaltu. Co se týče RZ, asi nám nebude sedět dlouhý "Noiker". S našim výsledkem budeme spokojeni když bychom se dostali do top 5, ale zkusíme se dostat co nejblíže na pódiové umístění. Z jezdců si především musím pohlídat Lukáše Valentu, ale jsou tam i jiní kvalitní jezdci např: René Dohnal, Dali Rafaj a mohl bych vyjmenovat i další....

 

Lukáš Valenta – IF Motorsport

1) Před posledním závodem máš ještě možnost zaútočit na vedoucí příčku Kamila Váni. Dáš všechno do tohoto souboje a pokusíš se „urvat“ titul, nebo dáš přednost jistotě a posbírání několika bodů do celkové kasičky vašeho týmu? (IF motorsport bojuje o absolutní titul – poznámka redakce)

Teoretická šance na zisk titulu sice je, ale upřímně řečeno, moc reálně své šance nevidím. Kamil by musel chybovat a já bych zároveň musel dojet někde v popředí. Vzhledem k tomu, že Kamil celou sezónu stabilně dojíždí a prakticky nedělá chyby, je ta šance pro mě opravdu celkem malá. Takže určitě do toho nepůjdu stylem "věnec nebo kotrmelec" . Budu se snažit jet rychle, ale do nějakého zbytečného rizika určitě nepůjdu. Ne že bych házel flintu do žita, ale potřebuji především dovézt nějaké body pro tým.

Lukáš Valenta

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

Harmonogram se mi vcelku líbí. Mám rád, když jsou sekce udělané na 2 průjezdy RZtami, což je případ i této soutěže. Uvidíme ještě, jak se vyvine počasí, moc velké mokro zrovna rád nemám. Vybrané zkoušky mi celkem sedí až na dvě výjimky a to Prospect Ridge a Greenhills 2. Ty opravdu moc neumím a nemám je v oblibě.

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

Tak především potřebuji dovézt body, takže dojetí do cíle na solidních bodech by bylo fajn. S Top 5 bych byl určitě spokojený. V posledních soutěžích jsme si byli s Kamilem Váňou velice blízko, takže očekávám, že i tady to bude poměrně vyrovnané. Obecně je to v každém závodě boj doslova o vteřinky i s dalšími jezdci, takže těžko jmenovat, ale kvalitních konkurentů je víc než dost.

 

Michal Šenk – Montek Motorsport

1) Michale, po loňském šestém místě máš v současné chvíli dobře nakročeno k místu pátému. Ale ještě může pořadím trochu zamíchat škrtání nejhoršího výsledku. Jak si prozatím spokojený se sezonou?

Celkem jsem spokojený. Letos jsem neplánoval žádné boje o čelní umístění a díky tomu jsem zahájil sezónu v příjemném poklidu bez žádného stresu. Koncem sezóny už zase stres narostl, protože se rýsovala možnost to loňské umístění vylepšit. I když od bedny jsem stále na hony vzdálen.

Michal Šenk

2) Jak se ti líbí harmonogram poslední soutěže? Je zde nějaká zkouška, kterou nemáš rád?

Určitě. Rozhodně nemusím PTD. Celkový dojem ale bez problémů vyrovná zařazení téměř domácího Šourkova. V každém případě se na finální podnik těším. Doufám, že to nebude ten úplně poslední podnik v Team Rally celkově.

3) S jakým výsledkem bys byl v cíli závodu spokojený? S kým myslíš, že budou probíhat největší boje?

Na lepší pozici v celkovém pořadí jezdců se už dostat nemůžu. V týmovém boji se ještě posunout můžeme, ale moc pravděpodobné to nebude. Spokojený budu, pokud si budeme užívat pěkných soubojů v obou etapách.