24.4.

Tisková informace č.11

Představení předjezdců na NEXUS Rally.

Stejně jako na všech ostatních soutěžích, musí i na té naší před startovním polem projet trať řada inspekčních vozů a předjezdců. Organizační tým NEXUS Rally se před startem podniku pokusil oslovit pár skutečných rally legend. Nakonec se podařilo do okolí Jagsova pozvat trio nejen legendárních jezdců, ale též vozů, které sebou jezdci přivezli.

Předjezdec, který bude mít na dveřích číslo 000, je bývalý člen Škody Motorsport či Agrotýmu Slušovice. Když ještě dodáme, že nedávno oslavil své 65. narozeniny bude všem jasné, že se jedná o Václava Blahnu. Ten je ověnčen tituly mistra republiky a připsal si i několik pěkných výsledků v závodech mistrovství světa. Ty absolvoval se Škodou 130 RS. A právě s ní se prohání po tratích NEXUS Rally.

Václav Blahna

V loňském roce se na Barum rally ukázalo Audi Quattro S1 v rukou Jozefa Béreše mladšího a Leo Pavlíka. Na NEXUS Rally má toto legendární auto na dveřích číslo 00 a v rukou ho nemá nikdo menší, než mistr světa Walter Röhrl! Ten přijal pozvání na naši soutěž i bez toho, aniž by měla nějakou tradici. Když jsme s ním komunikovali a posílali mu informace o RZ, byl z toho tak nadšený, že rovnou přislíbil účast právě s S1. Doslova nám řekl: „Jsem velice rád, že se v takto nádherném prostředí můžu ukázat českým fanouškům s tímto vozem. Kdysi jsem v České republice startoval a mám na místní fanoušky skvělé vzpomínky. Navíc jako předjezdec si můžu jízdu víc užít, když nejedeme na čas.“

Walter Röhrl

Jistě se teď musíte ptát, kdo a na jakém voze veze číslo 0. Podle našeho vědomí a svědomí (které bohužel moc nezasahuje do historie), si myslíme, že jak jezdec, tak samotný vůz u nás zažívají velkou premiéru. Díky tomu jsme jim přidělili post posledního předjezdce.

Tím, kdo se ujal této role je letošní účastník Rally Dakar a velká italská rally hvězda, Miki Biasion! Ten si z Itálie nemohl dovézt vůz jiné značky než Lancia. A to dokonce jednu z největších „bestií“ skupiny B. Všichni již správně tušíte, že jde o Lancii Delta S4! Za jeho účast musíme velice poděkovat Walteru Röhrlovi , který Biasiona přemluvil k účasti na naší soutěži. Zároveň patří velké poděkování italskému „rally-bohémovi“ Giusepemu Voltovi, který Mikimu zapůjčil tento vůz.

Miki Biasion


20.4.

Tisková zpráva č.10

Všechny hvězdy už se těší na zítřejší start NEXUS Rally!

Před pár okamžiky skončila v Hanesově sportovní hale technická i administrativní přejímka, které se účastnily všechny startující posádky. Diváci tedy viděli, jak technickou přejímkou prošlo všech 188 vozů různých značek. Jestli ale všechny nastoupí do závodu není v tuto chvíli jasné. Stále se může přihodit spousta událostí, které účast v závodu znemožní, například kvůli zdraví závodníků či technickým problémům závodních vozů.

Plných 161 posádek odstartuje s nominací a tím pádem i s nárokem na získání bodů pro svůj tým. Čistě „na sebe“ odstartuje 27 závodních dvojic. Nyní se podíváme na trochu statistik.

WRC: 35 posádek – 13x Citroen, 11x Ford, 9x Subaru, 1x Peugeot, 1x Škoda

S1600: 34 posádek – 16x Ford, 6x Citroen, 5x Opel, 2x Honda, 2x Volkswagen, 1x Lada, 1x Peugeot, 1x Škoda

N4: 39 posádek – 32x Subaru, 7x Mitsubishi

A8: 36 posádek – 16x Toyota, 9x Mitsubishi, 4x Ford, 4x Lancia, 3x Subaru

S2000: 44 posádek – 25x Ford, 13x Skoda, 6x Peugeot

Ze statistik jasně vyplývá, že největší zájem mezi posádkami je o skupinu S2000, která letos s jistotou poprvé pozná jiného vítěze závodu než Štefana Spišáka. Ten totiž startuje ve třídě A8 se Subaru Impreza 555.

Jak si posádky během závodu povedou, vám budeme přinášet v pravidelním denním flash zpravodajství i s jejich komentáři v cíli etap.

Celý tým NEXUS Racing se těší na domácí tratě a přeje všem účastníkům klidný a bezproblémový závod, který startuje zítra v 6:00.


Tisková informace č.9

Organizační tým soutěže ve spolupráci s Auto klubem elektrárna Dukovany vyhlašuje „diváckou“ fotosoutěž!

První ročník NEXUS Rally je pro organizátory a jejich sponzory velký svátek. Dlouho proto společně přemýšleli, jak tuto soutěž obzvláštnit, a vlastně i zatraktivnit pro všechny soutěžící či diváky. Výsledkem je tak zařazení, fotosoutěže. Jako ocenění pro nejlepší fotografii pak bude pohár, věnovaný právě autoklubem.

„Dlouhou dobu, přesněji dvaadvacet ročníku, jsme byli pořadatelem Horácké rally, skutečné rally ve světe motoristického sportu a tak nám připadá zcela logické po pozastavení Horácké rally být činní i ve světě virtuální rally. Proto tato spolupráce s pořadateli NEXUS Rally, proto tato fotosoutěž, proto tato počínající tradice při této soutěži. Jsme velice rádi, že jejich soutěžní vozy zdobí mimo jiné i znak našeho autoklubu. Víme, co úsilí stojí pořádání skutečné rally, a proto si velmi vážíme jejich pořadatelského úsilí při pořádání této soutěže. Chtěl bych proto pořadatelům NEXUS Rally tímto poděkovat za jejich úsilí při organizaci, popřát jim hladký, bezproblémový průběh závodu a spokojenost s pořadatelskou prací po skončení. Všem účastníkům pak přeji, aby po dobré jízdě viděli startovní rampu ze strany, kde je napsáno Cíl“ řekl nám při vyhlášení fotosoutěže předseda Auto klubu elektrárna Dukovany pan Štefan Szabó.

Pro organizování soutěže bude určen minimální počet účastníků. Ten je nastaven na 5 jmen. Každý může zaslat maximálně 3 obrázky. Samozřejmostí je tématika NEXUS Rally.

Podmínky:

- Zaslání fotek na nexusracing@seznam.cz – předmět zprávy: FOTOSOUTĚŽ

- Minimální rozlišení 800x600

- Maximální velikost obrázku 1,5MB

- Formát: jpg, png

- Zaslání fotek nejpozději do středy 1. května 2013, 23:59h.

Aby vyhodnocení neprobíhalo například „lajkováním“ na Facebooku či stránkách našeho týmu, bude toto provedeno členy výboru autoklubu. Tím bude dozajista zajištěna nezaujatost poroty, ve které není žádný přímý účastník NEXUS Rally.

Pohárek pak bude autorovi nejlepší fotografie předán na vyhlášení výsledků TR v Čeložnici přímo zástupcem AK el.Dukovany, případně jej pak “ dukovanští“ zašlou výherci poštou.

Jenda při skoku

 

18.4.

Tisková informace č.8

V této tiskové zprávě se dozvíte o tom, jak si organizátoři představují změnu povrchu na jednotlivých RZ.

Organizátoři 1. NEXUS Rally se při sestavování podniku setkali s různými institucemi a majiteli cest. Ty samozřejmě zajímalo, co se s jejich cestou stane, když se po ní prožene ve dvou (někde i více) průjezdech skoro 200 startujících posádek. Proto si museli pořadatelé najmout speciální grafickou firmu, která by všem zúčastněným stranám ukázala, co se s danými cestami stane. Někteří majitelé cest touto vizuální ukázkou nebyli příliš nadšeni, ale po několika týdnech či měsících přemlouvání a pár prolitých lahvích slivovic nakonec povolili. Organizační tým je rád, že se vše povedlo dotáhnout do zdárného konce, i když to kolikrát bylo velice náročné.

Nejvíce problémů dělala Lesní správa, ale nakonec to byla právě ona, která nám na začátku týdne vytrhla obrovský trn z paty při zprůjezdňování RZ „Noiker 2.“ V současné chvíli již můžeme s klidem říct, že celá RZ je průjezdná a připravená na hejno závodních strojů!

Díky spolupráci s grafickou společností Kovařa Design, s.r.o. vám dnes nabízíme možnost podívat se na obrázky, které jsme předložili vlastníkům cest, po kterých povede naše NEXUS Rally.


Takto bude vypadat změna povrchu trati Šourkov

Šourkov 1 a 2 - měnící se textura trati

A takto na Noikerech.

Noiker 2 měnící se textura trati


Tisková informace special

O víkendu mělo vedení týmu NEXUS Racing plno starostí se silným větrem, jenž se prohnal a hodně poničil lesy na RZ „Noiker 2.“ Ovšem před touto událostí prožili v týmu NEXUS Racing i radostné chvíle.

Tím byla svatba jednoho z nejdéle sloužících členů, Michala Štalmacha. Náš tým nechal oba novomanžele podepsat krátkou „předmanželskou smlouvu.“ Michal teď má od vlastní manželky podepsaný list papíru, na kterém je jasně napsáno, že má povoleno jezdit za náš tým i nadále a to dokonce s její velkou podporou!

Poté oba novomanželé dostali speciální týmová trička, která byla vytvořena pro tuto konkrétní událost a nesla název „Svatba Racing.“ Adéla Štalmachová tímto byla přijata za novou členku týmu a v dohledné době ji spatříme na tratích RBR!

NEXUS Racing by chtěl tímto ještě jednou Michalovi a Adélce pogratulovat a popřát hodně štěstí na společné cestě životem!

Novomanželé s novým tričkem.


17.4.

Tisková informace č.7

Tato tisková zpráva není tak úplně tiskovou zprávou jako spíše rozhovorem, ale snad mi to prominete. K mikrofonu jsem si pozval Míru Kovaříčka, který tvořil na naši rally textury. Jak se dařilo budete moci posoudit za pár dní sami. Jak se mu na texturách pracovalo, jestli měl nějaký problém či jiné zajímavosti se dozvíte v krátkém rozhovoru níže. Jen dodejme, že Kovařu zpovídal ředitel a tiskový mluvčí rally, Jan Morávek a rozhovor je přepsaný doslova.

1) Míro, v poslední době si pro náš tým byl nepostradatelný, jelikož si tvořil textury na náš podnik. Moje základní otázka je. Bavilo tě to?

„Typická záludná otázka na úvod! Hele asi takto. Ty sám nejlíp víš, jakou Ti dalo práci dokopat mě k tomu, abych se do toho konečně pustil! Když už jsem se rozjel, tak mě to chytlo a ano bavilo mě to a s každou upravenou RZ jsem měl lepší a lepší pocit. Je pravda, že s blížícím se termínem rally jsem u toho pomalu i spal a už jsem toho měl plné zuby, ale snad výsledek bude stát za to!“

Prospect Ridge 1

2) Máš přehled o tom, kolik si výrobě textur věnoval času?

„Hmmm hodně! :-D Nepočítal jsem to, ale trávil jsem u toho prakticky každý den 5-8 hodin, poslední dva měsíce. Takže + - 300 hodin a víc? Nevím. Já už pár let dělám skiny a bohužel jsem dost puntičkář, takže každé auto, nebo v tomto případě RZ ode mě šla, až jsem s ní byl spokojený.“

3) Měl si nějakou zkušenost s předěláváním textur před touto soutěží?

„Ano, už jsem něco málo zkoušel. Konkrétně to bylo na náš týmový pohár NRC a jednalo se o úpravu sněžných textur. Je to zhruba jeden rok zpět a nebylo to v takovém rozsahu jako na podnik TR. Navíc se sněhem se mi ta úprava zdála o trošku jednodušší. Ale jak už jsem jednou uvedl, nebylo to v tak velkém rozsahu jako teď.“

Harwood Forest 2

4) Byla nějaká RZ, se kterou ses doslova natrápil?

„Nevím, jestli natrápil, ale mám pocit, že nejdéle jsem pracoval na New Bobs 2. Byla to první RZ u které jsem "zatravňoval" cestu a asi proto mi to tak trvalo. Navíc ty Australské RZ jsou v originálu prakticky bez trávy a některé textury okolí zasahovaly až úplně k cestě a navíc o 90 stupňů otočené, takže to mě v podstatě přivedlo na nápad zatravnit i cesty. Navíc všechno jsem to musel dělat stylem pokus - omyl což zabralo to dost času.“

5) Jakou sis naopak užil a její předělaná verze se ti líbí?

„Dá se říct, že po tom co jsem u toho strávil tolik času tak by se mi měly líbit všechny. V podstatě líbí, ale nejvíc jsem byl sám překvapený změnou Mineshaftu 2. Užíval jsem si ji i proto, že to byla jedna z těch ještě prvních co jsem dělal a líbilo se mi každé zlepšení co jsem na ní postupně udělal.“

PTD

6) Kde si čerpal inspiraci pro tvorbu textur? Byl někdo v týmu, kdo se snažil pomoci nějakým nápadem?

„V týmu na to všichni z vysoka ...! :-D Ne to byl samozřejmě jen vtip. Inspiraci jsem měl hlavně v minulém roce, který byl myslím nadprůměrně teplý a jaro přišlo o dost dřív jak letos! Chtěl jsem udělat takovou jarní, rozkvetlou soutěž a když nám tu dva týdny před startem podniku napadlo půl metru sněhu, po květu ani památky a já měl větší polovinu hotovou, tak jsem chvíli začal uvažovat, zda se vybírám správným směrem? Ale vypadá to, že počasí se začíná umoudřovat, tak snad to nebude až takový extrém jak to ještě před dvěma týdny vypadalo. Co se týká toho zda mi někdo z týmu pomáhal, tak určitě jsi to byl především ty Jendo, který jsi dostal každou hotovou RZ jako první a měl jsi vždy připomínku, upozornění na chybu, nápad a podobně... . Potom až jsi byl spokojen ty i já dostali to ostatní kluci v týmu a sem tam přišel i nápad od nich, ale většina myslím byla na nás dvou.“

7) Určitě doufáš, že se budou textury líbit, ale si případně připravený i na kritické ohlasy?

„Tak bez kritiky se to určitě neobejde a jsem na ni připravený. Každý jsme jiný a každému se líbí něco jiného a je to tak myslím dobře. Nejvíce kritických ohlasů očekávám asi na Noikeru 2. Už i z týmu jsem měl různé ohlasy! Zatím co jeden tomu nemohl přijít na chuť, tak druhému se to zdá parádní! Určitě těm co jsou zvyklí tady jet na doraz, tak budou za horizonty ty stromy jako orientační body chybět a možná tu bude i dost odpad, ale rally se nejezdí jako okruhové závody! Tady se může změnit od posledního závodu hodně věcí. Je třeba si uvědomit, že ty stromy, nebo tedy jejich kolize tam jsou, jen jsou uřezané a nejsou vidět z dálky a za horizonty! Já ovšem doufám, že pozitivních ohlasů bude více jak těch kritických.“

Sipirkakim

8) Poslední otázka, co bys vzkázal jezdcům před 1. NEXUS Rally?

„No je to poslední závod této sezony a o hodně titulech, či stupních vítězů není rozhodnuto, takže ještě stále je o co hrát a spousta jezdců bude svázána týmovými pokyny. Já bych jim Všem přesto rád popřál, aby si tento závod užili a aby u nich na konci závodu převládaly převážně pozitivní pocity. Těším se na poslední letošní souboje a sejdeme se na vyhlášení v Čeložnici. NEXUS Racing a nikdy jinak!

Na závěr bych rád poděkoval své manželce za shovívavost a trpělivost, díky níž jsem mohl nad texturami strávit tolik času."


16.4.

Tisková informace č.6

V tiskové informaci číslo čtyři jsme vás informovali o nepříjemné situaci, kterou nám způsobil silný vítr na RZ Noiker 2. Teď po dvou dnech přinášíme aktuální informace o stavu trati.

Hned na začátku vás ovšem uklidníme. Nebudeme totiž muset tuto RZ nijak zkracovat či dokonce úplně rušit. Hned v neděli na místo „činu“ poslala Lesní správa téměř všechny pracovní síly a těžkou techniku. Díky pracím, které probíhají skoro 24h denně můžeme v tuto chvíli říct, že se vše stihne a RZ bude průjezdná. Bohužel se však podaří odstranit pouze popadané stromy tak, aby nezavazely v cestě či v její blízkosti. S pařezy se už ovšem nic dělat nebude. Takže budou „čouhat“ do krajiny. Což znamená, že zkouška bude méně přehledná a díky tomu i nebezpečnější.

Ředitel soutěže nám dnes o této situaci řekl: „ Jsem velice rád, že se vše stihne zprůjezdnit a nebude se tak muset do skladby trati ani harmonogramu vůbec zasahovat. Dnes jsem si část RZ projel a musím říct, že zkouška dostala úplně nový náboj! Zároveň se ale stala o trochu těžší na rozpis, protože kolikrát za horizonty nejsou pařezy vůbec vidět. Lesní správa s tím bohužel už nestihne nic udělat. Proto jsme pro všechny účastníky vyjednali možnost více tréninkových průjezdů, abychom tím snížili riziko případných havárií.“

Pro představu jezdců jak to bude na RZ vypadat, přikládáme obrázek:

Noiker 2 dne 16.4.2013


Tisková informace č.5

21. dubna v Jagsově odstartuje 1. NEXUS Rally. Pro posádky nyní nastal čas přihlášek!

Organizační tým soutěže už dnes, po založení podniku na RBR Czech, eviduje první velkou vlnu elektronicky přihlášených posádek, mezi nimiž nechybí zástupci české i slovenské soutěžácké špičky ve všech třídách. Kromě jezdců hlásících se do svých obvyklých tříd je tu jedno překvapení! A to je přihláška jistého držitele titulu ve třídě S2000, Štefana Spišáka, který se zapsal do třídy A8 s legendárním vozem Subaru Impreza 555.

Již nyní je evidováno několik týmů téměř v plné sestavě. Řadí se mezi ně i dva týmy bojující o celkové umístění na stupních vítězů v tomto ročníku TR. IF Motorsport a IRIDIUM RBR Team. V tuto chvíli nechybí ani týmy jako HSF rally team, ŠOPA Motorsport a Kizz-me WRT. Právě Kizz-me bude v tomto závodě bohužet chybět jejich manažer a hvězda třídy S1600, Petr Pajer, který bude v době závodu na Azorských ostrovech.

Podívejme se ovšem na přihlášené jezdce v jednotlivých třídách:

WRC: Jako první došla přihláška od Vojtěcha Uhlíře z Kizz-me. Dále jsou jisté účasti obou hvězd IRIDIA a to Martina Ptáčka a Marka Petera. Nechybí ani David Hrbáček z KC Motorsportu. Ohlášení jsou i oba nominovaní za domácí tým, tedy Marek Duda a Jan Brablec.

Jak většina čtenářů ví, tak výše zmíněný Martin Ptáček je legenda českého pluginu. Před pár lety vzniklo v dílnách Jana Dobeše video na Martinovu počest:

S2000: V této třídě zatím neevidujeme všechy velké hvězdy, ale nechybí například Adam Nezval, Lukáš Večeřa nebo Honzové Resl, Krygler a Morávek. Prozatím chybí očekávané jména jako Víťa Drábek nebo domácí hvězda Milan Ostrovský.

N4: Mezi prvními ohlásili účast již jistí držitelé pohárů za letošní ročník TR. Kamil Váňa a Lukáš Valenta budou ozdobami této třídy a diváci si jejich průjezdy jistě užijí. Určitě musíme upozornit i na Lukáše Útratu, Tomáše Mikla či Romana Kratochvíla.

S1600: Karel Nývlt, letošní mistr třídy, nedávno přislíbil účast na naši soutěži, což dnes definitivně potvrdil. Přihlášku s vozem Škoda Fabia Kit Car dnes odeslal i domácí Jakub Hoffmann (18.4. - úprava na Citroen C2 S1600). Souboje těchto dvou jezdců slibují velkou a napínavou bitvu. Mezi další jezdce, kteří chtějí na NEXUS Rally v této skupině startovat se řadí Michal Nodes, Míra Čech, či manager IRIDIA Jakub Hofbauer (mimo nominaci).

A8: Třídu „historických“ vozů již také okupují velká jména. Mimo překvapivé přihlášky od Štefana Spišáka se diváci budou moci těšit na rychlé jezdce z IF Motorsportu (Jirku Jaroševského a Jiřího Frištenského), domácí pár NEXUS Racingu (Miru Kovaříčka a Ondru Vomočila) nebo například Matyho Honzeka, Michala Kučeru, Tomáše Jarolímka a také stavitele několika krásných tratí, Vaška Šourka.

Na závěr jen dodejme, že v současné chvíli okupuje seznam přihlášených posádek již 100 jmen což je víc než polovina očekávaných posádek!

 

14.4.

Tisková informace č.4

Víkendové počasí zkomplikovalo NEXUS Rally!

Pro pořadatele byl tento víkend díky počasí, které se přehnalo v okolí Jagsova velmi krušný. V sobotním odpoledni se okolím prohnal velmi silný vítr, který místy dosáhl až rychlosti 27,1 m/s. Což je „silná vichřice“.

Organizační tým se hned v neděli ráno vydal na kontrolu trati, aby zkontroloval případné škody. Vše probíhalo dobře a pořadatelé si odškrtávali jednu RZ za druhou, které byly bez problému. Bohužel však na jedné RZ nezůstal „kámen na kameni.“ Jedná se o RZ s názvem Noiker 2.

K aktuální situaci se nám vyjádřil ředitel soutěže: „Bohužel současná situace je velmi komplikovaná. Nám se k RZ nepodařilo ani dorazit. Ale co máme informace od lesní správy, tak popadaly stromy na celé trase naší zkoušky. Lesní správa teď posílá na místo všechny pracovní síly a těžkou techniku, kterou má k dispozici. Doufáme, že se vše stihne do čtvrtka, než začnou seznamovací jízdy! Díky složitosti podmínek řešíme i možnost přidání nějakého tréninkového průjezdu navíc, ale o všem budeme nadále jednat a všechny jezdce informovat. V současné chvíli můžeme být rádi, že se podobná událost nestala o týden později, jelikož by situace byla výrazně složitější!“

Níže je opět přiložená fotografie, tentokrát od lesní správy, která nám nafotila situaci na postižené RZ.

Na závěr přidejme poslední předpověď meteorologů na termín závodu. Prozatím to vypadá, že ke konci první etapy se začne snášet lehký déšť, který bude pokračovat celou noc a skončí někdy během startu druhé etapy. Takže závodu by se déšť neměl příliš dotknout a závodníci by si měli užít převážně suchých povrchů.

Noiker 2 dne 14.4.2013

 

13.4.

Tisková informace č.3

NEXUS Racing aréna na RZ 8/21

Tým NEXUS Racing má svoji základnu nedaleko městyse Ostrovská Nová Ves. Organizační tým NEXUS Rally do této lokality situoval jednu ze svých rychlostních zkoušek posledního podniku TEAM RALLY s názvem Sweet Lamb. Díky tomu budou mít diváci možnost zahlédnout nejen závodní vozy přímo v akci, ale zároveň se zde naskytne příležitost nahlédnout do zázemí týmu. Na přihlížející diváky budou čekat jezdci týmu kteří se neúčastní TR, aby je zde mohli provést a představit zákulisí příprav jednotlivých vozů.

Na toto místo, díky „odjezdové“ cestě z RZ, se nelze dostat po vlastní ose. Proto bude organizována autobusová kyvadlová doprava z diváckého parkoviště vedle autobusového nádraží v Ostrovské Nové Vsi. Všechny, kteří se prokážou platnou vstupenkou či visačkou, pořadatelé na toto divácké místo odvezou. Autobusy budou odjíždět každých 10 minut (od 10:15 v obou etapách).

Pro diváky je zajištěn velký prostor pro sledování soutěže, kvalitní občerstvení a vždy po průjezdu závodních vozů bude zajištěn doprovodný program, jenž vyvrcholí v nočních hodinách malou hudební zábavou. Během celého dne zde budou vysílány video záznamy z předchozích soutěží a pokud se podaří vše potřebné zařídit a zajistit, mohou se diváci těšit na živé přenosy z některé jiné rychlostní zkoušky!

Pod článkem je umístěna fotografie. Jedná se o místo s rychlým příjezdem a malou kompresí v relativně lehké pravé zatáčce. Jezdci dále zamíří na horizont, za nímž se skrývá prudká pravá zatáčka na ruční brzdu. Do cíle zkoušky už je v tu chvíli bude dělit jen dlouhá levá zatáčka před budovou týmu NEXUS Racing.

Doufáme, že se zde sejde mnoho fanoušků a vytvoří neopakovatelnou atmosféru nejen pro pořádající tým, ale i pro ostatní posádky!

Divácký Supertip na RZ 8/21


10.4.

Tisková informace č. 2

Regulace diváků na rychlostních zkouškách!

NEXUS Rally se jistě i přes její pořadatelskou premiéru, účastní hodně přihlížejících diváků nejen z České a Slovenské republiky. Díky velké finanční náročnosti na uspořádání takového závodu, se pořadatelé rozhodli v tomto ročníku vybírat symbolické vstupné. Je to nezbytné pro vyplnění malé díry v rozpočtu, kterou se nám nepodařilo zaplnit finančními příspěvky od sponzorů. Visačky a lístky, které si diváci budou moci zakoupit, je opravňují ke vstupu na technickou přejímku (probíhající v Hanesově sportovní hale, dne 20. 4. 2013 od 16:00), na jednotlivé rychlostní zkoušky a v neposlední řadě do servisní zóny na Jendově letišti. Nutno však podotknout, že diváky to opravňuje ke vstupu jen do míst, které jsou jim povoleny!

Výběr vstupného bude organizovaný společností Miguelova Vymáhací s.r.o. na všech diváckých místech na rychlostních zkouškách, v servisní zóně i na technické přejímce. Výjimkou nebudou ani obě okruhové superspeciální RZ, které se jedou vždy na konci první i druhé etapy. Naopak vstupné se nebude vybírat na slavnostní start ani cíl na Vomočilově náměstí.

Jak jsme již naznačili, koupit lze visačku „VOLNÝ VSTUP“ či lístek, který slouží jako „JEDNORÁZOVÝ VSTUP“. Cena visačky je stanovena na 50 Kč a divák se díky ní dostane do všech povolených prostor. Naopak s lístkem, za cenu 20 Kč, se diváci dostanou pouze na právě navštívené místo. Pokud budou chtít navštívit některé další, budou si muset koupit nový lístek.

Rozpis jednotlivých placených míst:

Sobota 20. dubna: technická přejímka (Hanesova sportovní hala)
Neděle 21. dubna až středa 24. dubna: RZ 1 - 13, servisní zóna Jendovo letiště
Čtvrtek 25. dubna až sobota 27. dubna: RZ 14 - 26, servisní zóna Jendovo letiště

Všem diváků, kteří se účastní závodu v celém jeho průběhu je doporučováno koupit si visačku za 50 Kč. Nejen že ušetří, ale také výrazně urychlí dobu příjezdu k jednotlivým rychlostním zkouškám. Volné vstupy budou k dispozici od středy 17. dubna na všech čerpacích stanicích v okolí Jagsova a též v informačním centru na Vomočilově náměstí.

Na tomto místě by ředitel soutěže rád apeloval na všechny přihlížející diváky, aby dbali pokynů pořadatelů a nevstupovali do zakázaných míst! Nezapomeňte, že motorsport může být nebezpečný!

Organizační tým se zároveň dopředu omlouvá všem jezdcům, kterým se neukáznění diváci s umělou inteligencí postaví do cesty. I po těch několika letech co okolo nich jezdí závodní vozy, jsou stále nepoučitelní!

Motorsport může být nebezpečný!


8.4.2013

Tisková informace č.1

Poslední body letošního ročníku TEAM RALLY se budou rozdávat na domácím území týmu NEXUS Racing.

V minulých ročnících TR se poslední mistrovské body udělovaly vždy na území milovaného, ale i proklínaného Monteklandu. V letošním ročníku tomu bude jinak. Závěrečný podnik bude domácím pro NEXUS Racing, tedy nováčka na poli pořadatelů. Jak se s ním vypořádá, o tom se budete moci přesvědčit v období od 21. do 27. dubna.

Doslova několik dnů zbývá do slavnostního startu závodu na Vomočilově náměstí. O poslední body si to na lesních cestách v okolí Jagsova, dle předpokladu pořadatelů, rozdá přes 150 závodníků z České a Slovenské republiky. Konečné číslo se ale dozvíme až po uzávěrce přihlášek. Toto datum konečných přihlášek je stanoveno na 20. dubna, v 6h ráno. Naopak příjem přihlášek bude zahájen ve večerních hodinách 15. dubna.

Pořadatelský tým je potěšen skutečností, že jejich podnik bude tím rozhodujícím, na kterém se rozmotá zápletka o celkovém výsledku na stupních vítězů mezi týmy v letošním ročníku TR. O pozici nejvyšší si to rozdá dvojice IF Motorsport a Frontline Rally Team (který by už po pár nezdařených pokusech konečně rád dosáhl mety nejvyšší. 2009: 3. místo, 2010: 2. místo a 2011: 3. místo). O zbylé místo na stupních vítězů si to rozdají borci z týmů IRIDIUM RBR team a NEXUS Racing. Ale nejen o celkové umístění týmů se bude rozhodovat. Velké napětí co do výsledků soutěže a celkových výsledků TEAM RALLY bude i v jednotlivých třídách.

Jezdci v tomto závodě si to rozdají na šotolinovém povrchu. Snad nebudeme předem prozrazovat příliš, když řekneme, že pár set metrů odjedou i na zpevněném povrchu. Celkově bude mít soutěž přes 640 km a z toho bude přes 192,8 km v ostrém závodním tempu. Ředitel a stavitel trati Jan Morávek k podniku říká: „Naše soutěž se bude skládat z maximálního počtu RZ, tedy 26. Snažili jsme se vybrat takové zkoušky, se kterými mají naši jezdci co nejméně problémů. Každopádně myslím, že tratě jsou náročné a atraktivní. To jak z pohledu jezdců tak i diváků. Velký podíl na tom samozřejmě má v tuto chvíli nejdůležitější osoba NEXUS Racingu! A to Míra Kovaříček, který práci na texturách zvládá sám, a osobně si myslím, že s velkou bravurou. Snad tento názor nebudu mít po skončení podniku sám, ale i mnozí z ostatních jezdců se k mému názoru přidají.“ Takto vyjádřil Morávek pochvalu na stranu hlavního skinaře v týmu a dodává: „Hlavní část našeho závodu se odehraje na většinou soukromých lesních a polních cestách. Kolikrát velice zrádných a úzkých.“

Závěrem by ještě ředitel soutěže rád pozval všechny jezdce na závěrečný podnik TEAM RALLY 2012, který startuje 21. 4. 2013 v 6:00!